Bylo

Světové dny mládeže Lisabon 2023

SDM Lisabon 2023 Předprogram Světových dnů mládeže v Lisabonu je již v plném proudu. Zpravodajství z něj přináší o. Nik.

Středa 26.7.
Středa byl den přípravy na odjezd do Portugalska. Zvláštní den. Koupil jsem si do mobilu SIM s daty, jenže jsem ji tam špatně zastrčil a je mi k ničemu. A navíc jsem to zablokoval, takže uz tam nepůjde žádná další SIM.
Před osmnáctou hodinou, když jsem finišoval s balením, se objevila v naší skupině letících do Lisabonu zpráva, že údaje o hmotnosti a velikosti odbaveného zavazadla, které nam poslal o. Jindřich, jsou chybné. Žádných 20 kg, ale pouze 10 kg. Nastala panika. Někteří už byli v Louce, tak honem přikupovali za velký peníz větší hmotnost. Jiní to stihli narychlo zredukovat. Tato nečekaná událost nám zabrala nějaký ten čas, takže jsme se nakonec sešli v Louce až ve 22:30 a šli spát.

Čtvrtek 27.7.
Ve 2.15 byl budíček a 2:45 jsme odjížděli do Vídně. Tam vše proběhlo poměrně hladce a v 6:15 jsme seděli v letadle do Lisabonu.
Po příletu jsme popojeli metrem na autobusové nádraží. Nákup jízdenek na metro byl zážitek. U automatu jsme vytvořili frontu a dlouho jsme zkoumali, jak lístky nakoupit. Zvládli jsme to. Pak čekáme na autobus do Porta, kde probíhá předprogram.

Škoda, že se už v prosinci, kdy jsme byli povzbuzováni k nákupu letenek nevědělo, že budeme v Portu. Takhle jsme přes 3 hodiny letěli do Lisabonu a pak ještě přes 3 hodiny autobusem do Porta. My jsme tam dojeli v 16:30, ale byly i skupiny, které kvůli levnější letence měli několik přestupů a dojely v noci.
V Portu jsme dostali jízdenky a informaci, že v 18 h bude mše s biskupem Posádem. Jenže musíme jet 30 min vlakem do místa ubytování a pak asi 20 min do kostela. Bylo to dost natěsno, tak jsem z naší skupiny šel akorát já. Ostatní se zatím registrovali. Těšili jsme se na ubytování v rodinách, ale spíme v tělocvičně, kde má každý vymezené malé místečko.

Pátek
Večerka je pozdě a ráno už od 7 do 8 snídaně. Balíček. Po cestě pro něj jsem se dozvěděl, že v 8:20 bude v kostele mše svatá.
Po 10. h jsme odjeli do Porta, kde jsme nejprve řešili oběd, než budou fronty. Máme stravenky a seznam restaurací, kde je berou. Lukáš měl jeden tip že včerejška, tak jsme tam popojeli a nebylo to špatné. Po obědě jsme si šli prohlédnout katedrálu a pak jsme se vydali k moři. Bylo poměrně chladné, ale zato tam byly pěkné vlny. Teplo také nebylo nijak velké, dokonce poprchávalo. Přesto se pobyt u moře všem líbil. Večer jsme se vrátili do tělocvičny. Následovala nabídka večerního programu kousek odtud. Nechal jsem se zlákat, jenže to bylo asi půl hodiny odtud a odchod byl skoro ve 22 h. V 1 jsem byl zpět jak na koni.

Sobota
V sobotu ráno jsme odjeli do Porta. Tam má být mše svatá s biskupem pro všechny národy z předprogramu z Porta. Cesta tam nabitým metrem byla celkem náročná. V 11 začala mše svatá. Překvapilo mě, že v portugalštině, když tu bylo tolik různých národů, čekal jsem latinu. Pódium bylo blízko moře, tak jsme zbylý čas strávili tam. K obědu jsme dostali balíček, ale nic moc. Bylo to dost suché.
V moři byly velké vlny, tak jsme si jich celkem užili. Akorát jsem tam utopil brýle.

Neděle
V 7 budíček, snídaně a v 10:30 byla mše svatá na hřišti u školy, kde jsme ubytováni. Farní mše. Takže jsme byli společně s farností. Celkem pěkně zpívali, dokonce během mše byla udělena svátost křtu.
Na odpoledne byl naplánován den s farností. Mělo to začínat v 17 h, ale už ve 14:30 nás vyhnali z tělocvičny, že se zamyká. Tak jsme se rozdělili na 2 skupiny. Jedna jela ještě do Porta, nakoupit nějaké suvenýry, druhá popojela tam, kde má být program. Byla to spíš taková diskotéka. Kolem 21 h jsme se vrátili na ubytování.

Sdílet

| Autor: Irena Ihmová | Vydáno dne 01. 08. 2023 | 327 přečtení | Počet komentářů: 1 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek
Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.

Používáme
phpRS - redakční systém zdarma.