Po zveřejnění článku v časopise "Theologisches" soud v Kolíně nad Rýnem vydal trestní příkaz, kterým jeho autorovi, profesoru Dariuszu Okovi, uložil pokutu 4,8 tisíc euro. Alternativou je odpykání si trestu ve vězení v trvání 120 dní. A odsouzen není sám.
V ten samý den, 27. července 2021, vydal soud podobný rozsudek vůči šéfredaktorovi časopisu, 90-letému knězi profesorovi Johannesi Ströhrovi, kterému také uložil pokutu, kterou však lze nahradit několikaměsíčním vězením. Oba jsou obviněni z podněcování nenávisti.
V Polsku to bylo zpočátku k neuvěření: Přece
je to očividný útok na svobodu projevu a jasný příklad cenzury z ideologických důvodů.
K danému obvinění se vyjadřuje kardinál Gerhard L. Müller:
"
Jako Němec se stydím za to, že v mé domovině je opět možné vznášet obvinění z tzv. podněcování nenávisti vůči společnosti a odsouzení polského učence za to, že uvedl fakta. V souvislosti s tím, co se stalo polskému učenci z Krakova, by u lidí s historickým vzděláním měli okamžitě zaznít poplašné zvony; měli by si s hrůzou vzpomenout na jistého "právníka", který jako tzv. generální guvernér poslal všechny univerzitní profesory Krakova do koncentračního tábora.
Článek prof. Oka je vědecká zpráva o závažných zločinech páchaných na mladých mužích a chlapcích, kterých se dopouštěli vysocí duchovní v čele s bývalým kardinálem McCarrickem. Tito soudci buď článek nečetli, nebo jej nedokáží posoudit na základě vědeckých kritérií, nebo jasně nevidí zločinnou povahu konání těch, kteří žijí v Církvi, ale chráníc se štítem beztrestnosti, který jim poskytuje úřad, který spravují, vedou množství mladých mužů do záhuby. Odsouzení těchto zločinů silnými slovy není podněcováním veřejnosti k nenávisti, ale projevem odvahy, který si zasluhuje úctu všech slušných lidí. Význam těchto zločinů nelze znevažovat jen proto, že pachatelé byli aktivní homosexuálové, kteří se mohli cítit uraženi, když jim někdo řekl pravdu do očí.
Tisíce nevinných kněží v Německu jsou každý den uráženi jako pedofilové, ale žádný soud na to nereaguje a žádný tiskový orgán se proti tomu neohradí. Dospěli jsme opět k tomu, že chráníme viníky a trestáme nevinné? Zdá se, že nikomu nepřekáží kampaň proti katolickým duchovním a podněcování násilí vůči této skupině lidí: to vše se děje údajně v rámci svobody projevu."
Odpůrci kněze prof. Oka mu vyčítají, že ve svých textech hovoří o "koštěti homosexuality", "homoideológii" a "homoherezi".
"Kněz Oko napsal, že je třeba vytvořit systém ochrany " zranitelných dospělých", kteří se stali nebo by se mohli stát oběťmi homosexuálních predátorů v sutanách či hábitech. Soud však nemůže požadovat, aby autor vědecké analýzy věnované nejhorším zločinům a nejzávažnějším hříchům používal zjemněný slovník. Světské soudy jsou na to, aby braly k odpovědnosti zločince a ne ty, kteří zlo pojmenují" vysvětluje dále kardinál Muller.
Dalším důležitým faktem o celém případu obžalovaných prof. Oka je, že byl obžalovaný knězem Wolfgangem F. Rothe - známým aktivistou za práva homosexuálů v Církvi.
Můžeme tvrdit, že homohereze zcela ovládla německou Církev?
A jak se mohli vzdělaní právníci stát nástrojem v této intrice?
Kardinál Müller potvrzuje:
"Článek nevzbuzuje nenávist vůči nikomu ale naopak - vyzývá k ochraně nevinných mladých mužů před takovými představenými, kteří cíleně a organizovaně zneužívají svá privilegia a důvěru, aby sobecky uspokojovali své zvrácené touhy."
Dostáváme se k otázce, zda
je v Německu vůbec ještě dovoleno kritizovat homosexuály? Nebo možná už máme co do činění se skutečným kultem gayů?
"
Pokud bude v Německu uznávané lidské právo na svobodu svědomí a svobodu vyznání, budeme jako křesťané bránit lidskou důstojnost těch, kteří pociťují homoerotickou přitažlivost, ale zároveň budeme nebojácně hlásat Boží přikázání.
Budeme říkat, že právo na život se za každých okolností vztahuje i na lidskou bytost v embryonálním stádiu vývoje,
že eutanazie, t. j. aktivní pomoc při zabíjení, je smrtelným hříchem
a že manželství je svazkem mezi mužem a ženou a sexuální život by měl mít místo pouze v rámci legitimního manželství.
"Jestli my, katolíci,
budeme pronásledováni jako za dob Bismarckova Kulturkampfu
nebo v době Třetí říše,
nebo pokud budeme pokutováni nebo vězněni
pod záminkou péče o právo,
pravda pro nás vždy zůstane pravdou.
Žádný parlament ani soud
nemůže změnit bezpráví na právo
a postavit vůli k moci nad morální zákon uznaný rozumem."
Zdroj:
www.christianitas.sk, 11. 8. 2021
Převzato z
https://slovenskydohovorzarodinu.sk/,
článek z 12. 8. 2021 naleznete
zde.