Jaký je rozdíl mezi tragédií na zastávce Zochova a na Zámockej?
Oběti na Zochové hned po nehodě zaopatřil kněz. Dostaly tu milost i oběti na Zámecké? Chce nám tím Pán Bůh něco říct?
„Já jsem Pán Tvůj Bůh! Nebudeš mít jiné bohy kromě mě, aby ses jim klaněl!“ To je první přikázání Desatera. Bůh musí zůstat na prvním místě. Nic jiného.
V těchto dnech zažíváme přímo frontální útok vzbouřenců proti Bohu, extremistických zastánců bojového ateismu a kultury smrti na Katolickou církev, především na arcibiskupa Jana Oroscha, na vdp. Jaroslava Kliče i na vdp. Mariána Kuffu. Takové zákeřné a tvrdé útoky od těch, kteří neznají žádnou toleranci, ač se jí ohánějí, na Církev, biskupy, kněze a laiky, jsme naposledy zažili během komunistického režimu.
Hlavním důvodem k útoku vůči arcibiskupovi Janu Oroschovi je zejména jeho zamyšlení: „zda dvě oběti (na Zámecké ulici) byly „nevinné.“
Už v knize Genesis čteme, že Bůh stvořil člověka ke svému obrazu jako muže a ženu. Bůh je požehnal a řekl jim: „Buďte plodní, množte se, naplňte zemi a podmaňte si ji“ (Gn 1, 28). Tedy Bůh nestvořil lidi jako dva muže, nebo dvě ženy.
Slovy „Budete jako Bůh“ ďábel oklamal naše prarodiče. Adam a Eva chtěli být jako Bůh a proto přestoupili Boží příkaz a jedli ze stromu poznání. Učinili tak po svádění a oklamání ďáblem. Přišel za to těžký trest a následkem něho je dědičný hřích, se kterým se rodí každý člověk. Zná rozdíl mezi dobrem a zlem, ale ne vždy podle toho jedná. Ba hůř.
Dnes vzbouřenci proti Bohu svůj frontální útok na Církev postavili na modloslužbě homosexuální zvrácenosti.
V první knize Mojžíšově čteme, že Pán Bůh potrestal zkažené lidstvo potopou (Gn 6, 10-12). Duha po potopě ale byla znamením, že už nikdy více nebude taková potopa, která by zahubila všechny živé tvory (Gn 9, 15). Známý je i případ Sodomy a Gomory, kde Bůh po vyjednávání Abrahama posílá anděly, které tam ubytuje Lot. Co se ale stalo? Všichni muži města žádají Lota, aby jim vydal své hosty, aby s nimi mohli obcovat… A tento hřích podle Sodomy se jmenuje sodomie. Bůh sesílá na Sodomu a Gomoru ne potopu, ale oheň a síru (Gn 19, 5–29).
V knize Leviticus dokonce čteme, že homosexualita se trestala smrtí: „Kdo by spal s mužem tak, jak se obcuje se ženou, oba spáchali ohavnost, musí zemřít, jejich krev bude na nich“ (Lv 20, 13). Věřící křesťan i žid by nejen měl znát Písmo svaté, ale také ho zachovávat. K čemu nám ho přinesli svatí Cyril a Metoděj? Vždyť to je naše cyrilometodské dědictví, o kterém mluví i ústava republiky!
V plnosti času, kdy přišel na náš svět Boží Syn, Pán Ježíš, ukázal lidem Boží milosrdenství, neboť pouze on jako Bůh ví s naprostou jistotou, kdo je nevinný a kdo vinný, resp. kdo nese jakou míru viny.
Sv. Jan evangelista popsal událost setkání Pána Ježíše se ženou, kterou zákoníci a farizeové přistihli při cizoložství a přivedli ji k Ježíšovi a ptali se, že co na to řekne. Pán Ježíš nejprve cosi psal do písku, pak se postavil a řekl jim: „Kdo z Vás je bez hříchu, ať první do ní hodí kámen.“ A znovu se sehnul a psal po zemi. Jak to slyšeli, jeden po druhém – počínaje staršími se vytráceli, až zůstal sám se ženou, co stála uprostřed. Ježíš se jí zeptal: „Ženo, kde jsou? Nikdo tě neodsoudil? Ona odpověděla. Nikdo, Pane. A Ježíš jí řekl. Ani já tě neodsuzuji. Jdi a už více nehřeš!“ (Jan 8, 7–11).
Svatý Pavel nás ale upozorňuje, že „nespravedliví nebudou dědici Božího království… ani smilníci, ani modloslužebníci, ani cizoložníci, ani chlipníci, ani souložníci mužů, ani zloději, ani chamtivci, ani opilci, ani utrhači, ani lupiči nebudou dědici Božího království" (1 Kor 6, 9-10).
Pamatujeme si ještě na kázání otce arcibiskupa Orosche z Modranky – v „dobrých časech“, v květnu 2018? Šlo to i v přímém přenosu na RTVS, kde citoval svatého Pavla: „Proto je Bůh vydal necudnosti podle žádostivosti jejich srdcí a tak si zneuctili vlastní těla ti, co pravdu Boží zaměnili za lež a úctu a poklonu vzdali stvořením, ne stvořiteli, který ať je navěky požehnaný. Proto je Bůh vydal hanebným náruživostem. Jejich ženy zaměnily přirozený styk s muži za protipřirozený. A podobně i muži zanechali přirozený styk se ženou a rozpálili se vášní mezi sebou navzájem, takže muži s muži páchají nestoudnosti. Tak si odnesli zaslouženou odplatu za svůj blud!“ (Řím 1, 24–27).
Samozřejmě víme, že Kristova milost má takovou moc, že může změnit i modloslužebníka, cizoložníka i praktikujícího homosexuála na nového člověka, neboť Apoštolův text pokračuje: A někteří jste tohle byli. Ale obmyli jste se, byli jste posvěceni, byli jste ospravedlněni ve jménu Pána Ježíše Krista a v Duchu našeho Boha (1 Kor 6, 11). … Proto máte odložit starého člověka s předešlým způsobem života, který se žene za klamnými žádostmi do zkázy, a obnovovat se duchovně přeměnou smýšlení, obléct si nového člověka, který je stvořen podle Boha ve spravedlnosti a pravé svatosti (Ef 4, 22–24) . A proto toto Boží slovo nám představuje důstojné poselství hodné naděje a osvobození se, o kterém má každý křesťan, o to více kněží a biskupové, mluvit lidem praktikujících homosexualitu a šířícím ideologii rovnosti pohlaví.
Šesté a deváté přikázání platí přece pro každého, nebo už ne?
Dnes zde máme velký tlak, aby všechny společenské sektory včetně Katolické církve přijaly genderovou a gay friendly ideologii. Co tam po nějaké nauce Církve a zdravém rozumu? Jeden z nejrozšířenějších a konkrétních veřejných prostředků tohoto ideologického nátlaku představují pochody Gay-Pride a mocným katalyzátorem toho procesu v našich dnech byla i nedávná tragická vražda na Zámecké. Z Bratislavy se stala Sodoma a Gomora.
Po tragédii na zastávce Zochova páter Damián v kostele u kapucínů řekl:
„Dříve, než řeknu Amen, chci vám ještě něco říct. Vím, že jste všichni otřeseni z toho, co se stalo, co jste viděli a slyšeli. Ale já vám chci říct: Nebojte se! Ale radujte se! Já jsem tam byl! Bůh mi dal tu milost, abych tam právě v té chvíli mohl být! Vidět a utíkat hned, jak se to stalo a být ten večer jeho užitečným služebníkem. Všem umírajícím jsem dal rozhřešení a požehnal je. Všichni ti mladí lidé šli do nebe! Pán Bůh se o ně postaral.“
Z uvedeného vyjádření pátra Damiána je vysoce pravděpodobné, a o tom nám hovoří naše víra, že díky zvláštní milosti Boží, poté, co tito mladí dostali rozhřešení kněze, všechny oběti neštěstí zemřely ve stavu milosti posvěcující. Je to VELKÁ BOŽÍ MILOST, které se jim dostalo! To znamená, že i když někteří z těchto mladých lidí, měli těžký hřích a jejich duše nebyla ve stavu milosti posvěcující, tak je jisté, že rozhřešením pátra Damiána jim Pán Bůh odpustil hříchy a jejich duše jsou zachráněny.
V době tragické události na Zámecké ulici nikdo nemluvil a žádné médium nepřineslo zprávu, že by i tyto oběti ze Zámecké ulice byly před smrtí zaopatřeny nebo dostaly rozhřešení od svých hříchů z rukou nějakého kněze.
Toto je podstatný rozdíl při těchto neštěstích. Musíme kleknout na kolena a dělat pokání, aby takové a podobné Boží tresty v naší Bratislavě i jinde v naší vlasti přestaly: Mohou za ně sami lidé, kteří ani v sobě, ani ve druhém nevidí Boží obraz a podobu.
Kyrie eleison. Pane, smiluj se!
Bůh žehnej Slovensko, aby zůstalo věrné Kristu a Církvi
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak. Používáme phpRS - redakční systém zdarma.