Zajímavé...

Pro katolíky mají význam kříže s korpusem Pána Ježíše, a nikoli 'prázdné' kříže. Proč?

převzato z res.claritatis.cz Katolíků se často ptají, proč nosí křížky, na kterých je i 'korpus', čili tělo Pána Ježíše, namísto toho, aby na sobě, na růženci nebo ve svých domovech měli pouze obyčejný kříž bez korpusu.



Můj známý, protestant, se mě jednou v kostele zeptal: "Proč máte Ježíše stále na kříži? Vždyť už vstal z mrtvých."

Odpověď je vcelku jednoduchá, má sílu a je k věci: katolíci nosí křížky s korpusem a umísťují kříže s korpusem jako intenzivní, viditelnou připomínku utrpení, smrti a zmrtvýchvstání Ježíše Krista; všeho, co udělal pro duši každého jednoho člověka jakékoliv rasy, která na světě byla, je a bude. V smrtelné úzkosti se za nás potil krví, snášel kruté bičování, ponížení při korunováni trním, s ohromnými bolestmi nesl kříž, až se nakonec nechal - z pro nás nepochopitelné lásky - krutě a bolestivě ukřižovat; a to vše z odvěké a láskyplné touhy po spáse duše každého jednoho z nás.

jclk8888, CC0 Public Domain / FAQ,, pixabay.com


Katechismus Katolické církve nekompromisně učí: "Církev spolu s apoštoly učí, že Kristus zemřel za každého člověka bez výjimky. Nikdy nebyl, není a ani nebude člověk, za kterého by Kristus netrpěl a nezemřel." Opravdu si s plnou vážností uvědomujeme fakt, že Ježíš by žil, zemřel a vstal z mrtvých i kdyby to nebylo za miliardy lidí, ale pouze za jednoho jediného člověka? O duši každého člověka se totiž stará jako o perlu nevyčíslitelné ceny, kterou i ve skutečnosti je. Jakou hroznou tragédií pro lidskou duši je být navěky zatracen, i přesto, že největší touhou Boha je, aby se nikdo nedostal do pekla, ale aby po celou věčnost mohl žít životem, který pro nás svým životem, smrtí a zmrtvýchvstáním vydobyl Ježíš Kristus, Slovo, které se stalo Tělem. My katolíci nosíme křížky s korpusem právě proto, že nám trvale připomínají, že Kristova oběť, kterou vykonal jednou-a-navždy, a která opravdově vykoupila celé lidské pokolení, patří každému z nás individuálně přijetím Jeho milosti a milosrdenství. Je zjevné, že nejen katolíci, ale všichni křesťané by měli namísto 'prázdnych' křížků nosit křížky s korpusem a to proto, aby se sjednotili v názoru na velmi radostný a povzbuzující fakt, že Ježíš zemřel za každého z nás, i kdybychom byli jediným člověkem na světě; aby se v nás posílilo rozhodnutí pokračovat v tomto 'běhu'; abychom vždy prosili Pána o milost vytrvalosti ve víře, o milost nikdy nezapřít Jeho, ani to, co pro nás udělal. A tuto skutečnost zdůrazňuje ,b>kříž s korpusem, ne 'prázdny' kríž.

Kříže s korpusem spojují katolíky nerozlučně i s nejsvětější obětí mše svaté, s Eucharistií, v níž je v plnosti přítomen sám Pán Ježíš Kristus, "pramen a vrchol křesťanského života", jak to prohlašuje i dokument Druhého Vatikánského koncilu Lumen Gentium. Jiní křesťané někdy katolíky obviňují z toho, že nemají osobní vztah se svým Pánem a Spasitelem Ježíšem Kristem, ale podle mě ho mají mnohem zřejmější a něžnější právě i díky rozšířenému nošení a používání křížů s korpusem a jiným vyobrazením Krista. Nemluvě o tom, že katolíci vědí podle Pravdy, že mají s Ježíšem ten nejbližší a nejosobnější vztah jaký jen mohou, protože skutečně a opravdově přijímají Tělo, Krev, Duši i Božství našeho Pána Ježíše Krista v Eucharistii při sv. přijímání, při tom nejdůvěrněji sjednocení se s Ježíšem na zemi, které více či méně (doufejme že více) proniká i do našeho osobního života a do modlitby.

Při Poslední večeři řekl Ježíš svým apoštolům "To čiňte na mou památku" (Lk 22, 19). Neřekl aby se setkávali a uctívali si památku toho, co řekl a udělal při poslední večeři; právě naopak, apoštolům a tím pádem i všem biskupům a kněžím přikázal sloužit od té doby mši svatou, na níž se bude viditelným způsobem zpřítomňovat a uskutečňovat to, co udělal. Ježíšova slova v řečtině (Nový zákon byl totiž původně napsán v řečtině) na prvotních biblických rukopisech zněla: "touto poieite tan eman anamnasin" a vyjevují nám Jeho záměr. Jeho oběť na Kříži, jednou-a-navždy, se má skutečně a opravdově zpřítomňovat při každé mši svaté. Slovo "poieite", čili "dělat", odpovídá pojmu přinášení oběti v Ex 29 v souvislosti s obětováním beránků na oltáři. Samotné slovo "památka", "anamnasin", nás vybízí přinášet v přítomnosti oběť z minulosti, ale nejen jako připomínku, ale takovou jaká ve skutečnosti je, Boží mocí ji reálně a opravdově 'vykonat' tady a teď. Křížky a kříže s korpusem nám mají tuto Kristovu oběť na Kalvárii neustále zpřítomňovat v našem každodenním životě.

Adorace, foto:RT


Přechod přes Rudé moře, když Pán vysvobodil Izraelity z Egypta, slaví Židé každý rok jako Paschu, když obnovují svou smlouvu s Pánem. Jako připomínku Kristova definitivního Přechodu při každé mši svaté si Církev Kristovu oběť, jednou-a-navždy, reálně a opravdově zpřítomňuje tím, že katolíci přijímají téhož Ježíše, který zemřel za naše hříchy, Jeho Tělo, Krev, Duši a Božství. Vůbec nejde o symboliku, o vzpomínkový akt. Ježíš opravdu vstal z mrtvých, je vzkříšen, ale jako Bůh, kterým je od věčnosti, vstoupil v jistém dějinném okamžiku mezi lidi a zachránil nás od našich hříchů na Kříži a zůstává mezi námi v podobě Eucharistie po všechny věky. Křížky a kříže s korpusy zobrazují tuto 2000 let 'starou', přece však nadčasovou oběť Lásky, která spasila všechny lidi.

Používání křížků a křížů s korpusy není banální, ani morbidní. Připomínají nám jak moc Ježíš miluje každého z nás osobně, jakož i lidstvo jako celek, čímž se z krutého nástroje umučení stávají znakem spásy a záchrany celého lidstva. Během mše svaté se reálně nacházíme na Kalvárii, na Velký pátek, a křížek s korpusem nám tuto úžasnou a zároveň děsivou skutečnost, když si uvědomíme, co všechno pro nás Kristus podstoupil, velmi osobně připomíná. Pokud nemáš křížek nebo kříž s korpusem, je nejvyšší čas pořídit si ho.


Zdroj: www.catholic365.com, 17. 3. 2015

Převzato z www.lifenews.sk, článek z 19. 3. 2019 naleznete zde.

maxmann, CC0 Creative Commons, pixabay.com

Sdílet

Související články:
Tato hostie byla natočena - krvácející a pulsující planoucí srdce (27.06.2019)
Jak s láskou přijmout Pána Ježíše v Eucharistii? (22.06.2019)
Ďábel ví o Eucharistii mnohem více než běžní katolíci, proto se před ní třese a utíká (15.06.2019)
Manželství - živý obraz Nejsvětější Trojice (12.06.2019)
7 způsobů, jak se posvěcujeme Eucharistií (05.06.2019)
Poklady, které získáváš účastí na mši svaté (03.06.2019)
Zázraky ve farnosti jako ovoce nepřetržité adorace (+ krásná svědectví účastníků)) (01.06.2019)
Velikonoční zpověď nebo její levná karikatura (06.04.2019)
Mít užitek ze zpovědi (02.03.2019)
Karol Dučák: Přijímání pod obojí v Římskokatolické církvi (28.01.2019)
Nerezignujeme zbytečně často na přijímání Eucharistie? (29.12.2018)
Kdy mohu přijít pozdě na mši svatou? (16.12.2018)
Nudíte se na mši svaté? Inspirujte se světci, jak to změnit (16.12.2018)
Každý kněz má hlubokou úctu před kajícníkem (15.12.2018)
10 důkazů, že zpověď má moc osvobodit (30.11.2018)
Svátosti jsou dary od Boha a klíčovým pilířem duchovního života (09.10.2018)
* Jak strávit hodinu v adoraci?
* + Svědectví - Jak jsem uvěřila, že Eucharistie je živý Kristus?
(12.09.2018)
Exorcismem potvrzená Boží přítomnost v Eucharistii (31.07.2018)
Hodina lásky a svobody. Proč je eucharistický půst tak důležitý? (17.06.2018)
Kardinál: Přijímání nelze sdílet s nekatolíky jako například pivo nebo koláč (16.06.2018)
Dotek lásky při prvním svatém přijímání (15.06.2018)
Cesta Eucharistie - pobožnost k úctě Kristova Těla (15.06.2018)
10 mimořádných faktů o moci Eucharistie (03.06.2018)
Duchovní nebezpečí nedůstojných přijímání: klíčový bod v Amoris diskusi (11.05.2018)
Přijímat Eucharistii do úst nebo na ruku? Důležitý je vnitřní postoj (19.04.2018)
Ovoce adorace: rapidní pokles kriminality (09.03.2018)
Kardinál Sarah o úctě k eucharistii (27.02.2018)
Generální zpověď (16.02.2018)
TŘI MOCNÉ POSVĚCENÉ PŘEDMĚTY, KTERÉ BYSTE MĚLI MÍT DOMA (03.11.2017)
Na přijímání tzv. bezlepkových hostií se nic nemění (12.07.2017)
Svatá Eucharistie – tlukoucí srdce církve (20.06.2017)
O 77 MILOSTECH A PLODECH, JEŽ VYPLÝVAJÍ ZE ZBOŽNÉ ÚČASTI NA MŠI SVATÉ (18.06.2017)
Ikona přijímání svatých tajemství Pánova těla a krve apoštoly (17.06.2017)
Kardinál Sarah: v eucharistické úctě se učte od sv. Jana Pavla II. a sv. Matky Terezy (15.06.2017)
Eucharistie nepřipouští redukce a manipulace (14.06.2017)
Letnice - dar zralosti ve víře (31.05.2017)
Jak se svatí připravovali na přijetí Eucharistie? Odpověď zní: s Pannou Marií! (28.05.2017)
* Fundamenty (49) Křest - základ křesťanského života
* Fundamenty (50) Křest a křestní milost
(11.04.2017)
Ježíš to nemyslel doslovně s jezením Jeho těla ... že? (+ video) (09.04.2017)
TV LUX: V SAMÁRII PRI STUDNI (109): Odpuštění a příprava na gen. zpověď (04.04.2017)
Bez zpovědi bychom už nebyli katolíky (14.03.2017)
Příprava na svátost biřmování (22.02.2017)
Fundamenty (53) Svátost nemocných (07.02.2017)
Osmiletý chlapec se modlí k Nejsvětější Svátosti, získává uzdravení pro svou rodinu (06.02.2017)
OBĚŤ KRISTOVA A NAŠE Úvaha u příležitosti svátku Uvedení Páně do chrámu (31.01.2017)
Odpouští ti Bůh vždy, když jdeš ke svaté zpovědi? Ano, ale ... (12.01.2017)
Zázrak při svaté zpovědi (30.12.2016)
Ježíš jako exorcista (07.10.2016)
Jak jsem pomohl hříšníkovi na smrtelné posteli aneb síla posledního pomazání (22.09.2016)
Svěcená voda – ochranná a léčivá síla pro křesťany (07.09.2016)
Svěcená voda – poklad církve! (07.09.2016)
Z vyprávění nemocničního kaplana (22.07.2016)
Aby biřmování nebylo rozloučení s Církví (21.06.2016)
Dotek lásky při 1. svatém přijímání (20.04.2016)
Eucharistický zázrak v Polsku (12.04.2016)
ZÁZRAK VŠECH ZÁZRAKŮ Reálná přítomnost Krista v eucharistii (09.12.2015)
Staň se skutečným kmotrem! (09.12.2015)
Myšlenky o Eucharistii (- nejen ke zpytování svědomí) (06.11.2015)
Kým má být kmotr (křestní rodič) pro naše dítě (16.09.2015)
Gratulujeme ke svatbám (13.07.2015)
Rozhovor s o. Vojtěchem Kodetem: Čím odtažitější vztah, tím horší zpověď (10.06.2015)
Láska přemáhá smrt, říká o. Mellone o svém předčasném kněžském svěcení (20.04.2015)
TV Lux: FUNDAMENTY - Co se děje při zpovědi, úkony kajícníka (01.04.2015)
Eucharistie není večeře s přáteli, ale mysterium (27.03.2015)
Příprava na dobrou svátost smíření (26.03.2015)
Kniha k Synodě: Kardinálové vysvětlují, proč rozvedení nemohou přijímat eucharistii a uzavírat nové sňatky (29.09.2014)
Svatební oznámení (30.08.2014)
Přechodná změna místa stálé zpovědní služby v Brně (21.05.2014)
Eucharistie, záruka vzkříšení (16.05.2014)
Altheina poslední zpověď* (09.04.2014)
Oblažující odpuštění (25.09.2013)
Dorotka - Boží dar (20.09.2013)
Stálá zpovědní služba v Brně (03.09.2013)
Účast na mši svaté (19.06.2013)
Křest změnil situaci (16.05.2013)
Bostonský masakr: Poslední pomazání bylo raněným a umírajícím odepřeno (30.04.2013)
SKVĚLÁ VOLBA (05.04.2013)
| Autor: Roman Tomek | Vydáno dne 19. 03. 2019 | 264 přečtení | Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | Informační e-mailVytisknout článek | Zdroj: www.lifenews.sk
Nové filmy, videa a audia (mp3) pro vás:
Hledání na našem webu:
Doporučujeme:
Anketa:
Jak se ti líbí časopis Milujte se!? (viz www.milujte.se)


Celkem hlasovalo: 407880
Volná šiřitelnost:
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
projekt Godzone=
Jsme mediálními partnery projektu Godzone.

Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Používáme
phpRS - redakční systém zdarma.

Kontakt | O nás | Webmaster | Administrace