„Říká se, že největším trikem, jaký kdy ďábel vytáhl na lidstvo, je přesvědčit svět, že neexistuje. Největším trikem antikrista je, v podobném duchu, přesvědčit lidi, že není ničitelem světa, ale právě naopak, jeho spasitelem“,
tato silná slova zazněla v rozhlasovém kázání ctihodného Božího služebníka arcibiskupa Fultona Sheena v roce 1947. Kdosi toto kázání „vykopal“ z digitálního archivu a nedávno zveřejnil na YouTube.
Podobně jako ďábel, jehož obchodnickým trikem je překroutit pravdu tak, aby dobře prodávala hřích, tak i antikristovým záměrem je podle Sheena překroutit smýšlení lidí tak, aby je donutil uvěřit, že on je tím „nejúžasnějším humanistou“, který jim přinese „mír, prosperitu a hojnost“.
Arcibiskup Sheen sice popisoval antikrista před 70-ti lety, ale jeho slova mnohem více vystihují naši dnešní dobu, než tehdy tu jeho. Jeho prorocké poselství je životně důležité pro každého upřímného křesťana, který se ze všech sil snaží zůstat věrný Kristu až do konce. Fulton Sheen vysvětluje:
„Antikrist by se nikdy tak nenazval, jinak by totiž neměl žádné přívržence. Nenosí žádný přiléhavý červený úbor, nechrlí síru, nenosí kopí a nekývá ocasem s koncem ve tvaru šípu, jako Mefistofeles ve Faustovi.
Nikde ve Písmu svatém nenajdeme zmínku o lidovém mýtu, že ďábel se jako kašpárek obléká v první řadě do „červené“, jen proto, že je to jeho oblíbená barva. Právě naopak, popisuje ho jako padlého anděla, jako „kníže tohoto světa“, který nemá na starosti nic jiného, než nás přesvědčit, že žádný jiný svět, než tento, neexistuje. Uvažuje totiž jednoduše a logicky: není-li žádné nebe, není ani peklo; není-li žádné peklo, není žádný hřích; není-li žádný hřích, není žádný soudce, a pokud neexistuje žádný soud, pak zlo může být i dobrem, a dobro zlem.
Náš Pán nám však kromě všech těchto popisů říká, že zlý bude vystupovat tak jako On sám, že oklame dokonce i vyvolené – a řekněte mi, jestli by nějaký čert, kterého jsme viděli v obrázkové knížce, dokázal někdy oklamat vyvolené?! Jak tedy přijde, v tomto novém věku, abys získal stoupence pro své náboženství?
Znamení, kterými se projeví antikrist:
* Přijde zamaskovaný jako 'nejúžasnější humanista', který bude slibovat 'mír, prosperitu a hojnost', ne však jako prostředky, vedoucí lidí k Bohu, ale jako jejich vlastní vytoužený cíl.
* Napíše knihy o novém smýšlení o Bohu; o takovém, jaké bude vyhovovat životnímu stylu lidí.
* Vzbudí v lidech víru v astrologii tak, aby zodpovědnost za své hříchy připisovaly hvězdám, a ne své vůli.
* Každé provinění vysvětlí po psychologické stránce jako následek potlačovaného sexu, přičemž donutí 'normální' lidi zahanbeně se stáhnout, když je budou ostatní obviňovat, že nejsou tolerantní, shovívaví a liberální.
* Lhostejnost vůči tomu, co je správné a co nesprávné, nazve tolerantností.
* Bude podporovat rozvody pod maskou odůvodnění, že jiný partner bude určitě „vitálnější“.
* Povýší význam pojmu lásky pro lásku a poníží význam pojmu lásky k bližnímu.
* Bude se dovolávat náboženství, aby zničil náboženství.
* Bude dokonce mluvit o Kristu a řekne, že byl největším člověkem, jaký kdy žil.
* Řekne, že jeho posláním je osvobodit lidstvo zpod nadvlády pověr a fašismu, což však nikdy blíže nezadefinuje.
* Uprostřed vší své zdánlivé lásky k lidstvu a pohotovým řečem o svobodě a rovnosti, bude mít jedno obrovské tajemství, které však nikomu neprozradí: nebude věřit v Boha. A protože jeho náboženstvím bude pouze bratrství, bez Božího otcovství, oklame i vyvolené.
* Založí anti-církev pohody, která bude 'církevní opicí', protože on, ďábel, je Boží opicí. Půjde o mystické tělo antikrista, které se bude po vnější stránce ve všem podobat Církvi, jako mystickému Tělu Kristovu. V zoufalé touze po Bohu donutí ďábel moderního člověka, aby ve své osamělosti a frustraci, stále více prahl po jeho společnosti, v níž mu umožní rozšiřování vlastních záměrů a cílů, bez jakékoli nutnosti měnit se a zlepšovat, jakož i bez připouštění si osobní viny. Tobudou dny, ve kterých bude ďáblu povolen obzvlášť dlouhý řetěz.
Arcibiskup Sheen konstatuje, že se v souvislosti s antikristem neznepokojuje proto, že by se obával o přežití Katolické církve, ale kvůli zpustošení, které antikrist způsobí těm, kteří nemají žádnou víru.
„Neobáváme se o neomylnost Církve, ale o to, že svět upadne v omyl; netřeseme se o to, že by mohl být Bůh sesazen z trůnu, ale o to, že zavládne barbarství; nebojíme se, že by mohla zaniknout transubstanciace (změna podstaty), ale domov; ani že by mohly vymizet svátosti, ale morální zákon.“
Sheen věří, že ldyž Církev doteď přežila všechny velké krize během dvou tisíciletí své existence, „přežije i nyní, a nakonec zazpívá rekviem nad hrobem zla současnosti.“
„Katolická církev má své Velké pátky, avšak ty jsou předzvěstí Velikonočních neděl, protože Boží příslib platí navždy: „ … a brány pekelné ji nepřemohou. A hle, já jsem s vámi po všechny dny, až do skončení světa“ (Mt 28, 20); „Každý, kdo padne na ten kámen, doláme se, a na koho on padne, toho rozdrtí“ (Lk 20, 18).
„Ještě nikdy v dějinách nebylo třeba silnějšího argumentu pro potřebu existence křesťanství, než v dnešní době. Lidé totiž nyní zjišťují, že všechna jejich bída a žal, jejich války a revoluce se vyvíjely a rostly přímo úměrně se zanedbáváním a lhostejností vůči křesťanství. Zlo se poráží samo; dobro se chrání samo“, dodává arcibiskup Sheen.
Fulton Sheen vyzývá své posluchače, aby proti každodennímu zlu bojovali konkrétními skutky. Jak? Tak, že budou čerpat z duchovních zdrojů, které jim pro takový boj daroval Bůh.
Jako křesťané si musíme uvědomit,
že období krize není důvodem pro zoufalství,
ale naopak, že je příležitostí.
Zrodili jsme se z krize, z porážky - z Ukřižování.
Jakmile si jednou uvědomíme, že na nás spočívá Boží hněv,
začneme doufat v Boží milosrdenství.
Boží učedníci jsou nositeli naděje.
Lotr na pravé straně přišel k Bohu skrze ukřižování.
Co musí katolíci dělat, aby každý den vítězili nad zlem:
* Katolíci musí rozněcovat svou víru; pověsit si kříž ve svých domovech, aby jim připomínal, že mají i oni nosit své kříže.
Každý večer se společně v rodině modlit posvátný růženec.
* Chodit každý den na mši sv.
* Trávit denně posvátnou hodinu v přítomnosti Eucharistického Pána, a to zejména ve farnostech, kde si duchovní pastýři uvědomují pokušení vnějšího světa, a proto vedou kající pobožnosti
* Ti, co mají víru, ať se stále udržují ve stavu posvěcující milosti, a ti, co ji nemají, udělají lépe, když se začnou nad sebou zamýšlet, protože v nastávajícím čase jediným způsobem, jak zastavit třesoucí se kolena, bude padnout na ně a modlit se.
* Modlit se ke sv. Michaelovi Archandělovi a říkat mu:
„Ó, sv. Michaeli, Kníže každého nového dne,
ty jsi porazil Lucifera, který se dělal bohem.
Když svět selhal kvůli jeho posměchu v nebi, povstal jsi
a vyhnal jsi ze sedmi nebeských sfér Pýchu,
která hleděla svrchu na Nejvyššího.
(Uveď nyní do pořádku svět a očisti ho od hniloby a hýření.
Zavládni ve světě, dokud v něm nezvítězí pokoj.
Ať v tomto zničeném světě zavládne to, co je nezničitelné – Boží Slovo.)“
* Modlit se k Boží Matce, Panně Marii, a říkat jí:
„Ty jsi Ženou, které byla dána moc rozdrtit hlavu hadu,
který lhal člověku, že může být jako Bůh.
Kéž bys ho Ty, Panno Maria, která jsi hledala Krista tři dny,
opět našla pro svět, který Ho ztratil.
Posilni naši stařeckou nemohoucnost
ve vyjadřování tím pravým Slovem.
A tak, jak se ve Tvém lůně utvářelo Slovo,
které se stalo Tělem, zformuj Ho i v našich srdcích.
Nebeská Královno, zapal v těchto temných dnech
světlo v lampách našich duší.
Vypros světlo pro svět;
kéž by mu svítilo zejména v těchto dnech temnoty.“
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak.
Na obsah tohoto webu si FATYM nevyhrazuje žádná autorská práva! Obsah můžete dále používat, pokud není někde stanoveno jinak. Používáme phpRS - redakční systém zdarma.